08.03.2021

Happy International Women's Day!

50 Women at Greenpeace

In this international video project 50 women at Greenpeace share their personal stories. The videos show the strength, the will and the dedicated work of women for a just and better world. 50 women give insight into their everyday life at Greenpeace, describe what drives them and talk about what they want for the future. In this project, "women" includes all people who identify as female - e.g. cisgender or transgender. This project is also inclusive for non-binary people. Click on the images to see the video messages and get inspired!

The order of the videos is randomized and changes with each refresh. English subtitles are available.

50 Frauen bei Greenpeace

In diesem internationalen Videoprojekt teilen 50 Greenpeacer:innen ihre persönliche Geschichte. Die Videos zeigen die Stärke, den Willen und die unermüdliche Arbeit der Frauen für eine bessere und gerechtere Welt. 50 Frauen geben Einblick in ihren Alltag bei Greenpeace, beschreiben was sie antreibt und erzählen, was sie sich für die Zukunft wünschen. "Frauen" schließt alle Menschen ein, die sich als weiblich identifizieren - z.B. cisgender oder transgender. Klicken Sie auf die Bilder, um die Videobotschaften zu sehen!

Die Reihenfolge der Videos ist zufällig und verändert sich bei jeder Aktualisierung. Deutsche Untertitel können eingestellt werden.

Hier klicken für den deutschen Text

Häufig gestellte Fragen

• Claire, Sandy, Olga, Reyes, Nischita, Diana, Smaragda, Alina, Mari, Gabriëlla, Jacqueline, Veronici, Eunseo, Ana, Laura, Prudence, Zita, Hye Jin, Marta, Sara, Tina, Hindun, Juliette, Federica, Anna, Ida Marie, Lara, Maria, Jeanne, Aida, Macarena, Jennifer, Sakeenah, Agneta, Ximena, Jéssica, Hisayo, Muriel, Caterina, Jana, Denitza, Myrna, Burcu, Hasminah, Silke, Lucija, Fatihah, Leticia, Uli, Maica